HYVINVOINTIA VAI PAHOINVOINTIA
Maallikosta tuntuu keskustelu soten ympärillä puolueiden keskinäiseltä pallottelulta, joka johtaa kansalaisten terveydenhoitopalveluiden heikentymiseen ja byrokratian ylläpitämiseen.
Toivoisin, että olisimme yhtä mieltä siitä, että terveydenhoidon ja turvallisuuden pitäisi ajaa aina materiaalisen hyvinvoinnin edelle.
Suuret toimintayksiköt eivät tarjoa yksilöllistä asiakaspalvelua, ne ovat byrokratian pyörittämiä sisään/ulos toimintayksiköitä, joiden läpi potilas kuljetetaan mahdollisimman nopeasti.
Kyseenalaistan tämäntapaisen menettelytavan, koska se ei mielestäni ainakaan edistä potilaiden hyvinvointia.
”Lääkärin valassa” todetaan mm. ”Päämääränäni on terveyden ylläpitäminen ja edistäminen, sairauksien ehkäiseminen sekä sairaiden parantaminen ja heidän kärsimystensä lievittäminen”.
Viivytyksetön pääsy lääkäriin, potilaan kuuleminen ja aiempien kokemusten huomioiminen hoitotyössä ja lääkityksessä sekä potilaan tilan seuranta, kunnes potilas on terve, ovat kaukaisia haaveita.
Omalääkäripalvelun palauttaminen on välttämätöntä ja ensi askel potilaiden hoitotyön parantamisessa.
Hoitohenkilökunta joutuu työssään entistä raskaamman taakan kantajaksi. Tämä tulisi huomioida erityisesti suorittavaa työtä tekevien palkkauksessa.
Minun sydämeni ei syki byrokratialle vaan tekemiselle Suomalaisella Sisulla ja Sydämellä.
TOIVOSSA ON PAREMPI ELÄÄ!
Päivitetty 29.11.2024. Kuvat ovat omia otoksia tai sieppauksia.
Vastaan tarvittaessa vain suomenkielisiin kommentteihin. If necessary, I only respond to comments in Finnish.