LÖYTYYKÖ ASIAKASPALVELUA, SAMSUNG ?

Myynnissä olevien elektronisten laitteiden mukana tulee nykyisin vain hyvin suppea, ei suomenkielinen miniopas. Olen ottanut tavakseni vaatia laitteen mukaan, kotimaisella kirjoitettua, yksityiskohtaista ohjekirjaa ostopäätökseni tueksi. Printatuista paksuissa yli 100 sivun opuksistakaan ei aina kaikkea tietoa löydy. Maahantuojan neuvontapalvelun apuun pitäisi näissä tapauksissa voida luottaa.

Mikä on esimerkiksi teknisiä laitteita myyvän maahantuojan neuvontapalvelun tehtävä? Vastaan siihen itse, jos olen väärässä, kommentoikaa.

Olen ollut vuoden aikana useaan otteeseen yhteydessä sähköpostin välityksellä SAMSUGIN neuvontapalveluun, saadakseni yksityiskohtaista tietoa merkkituotteen eräästä ominaisuudesta. Mielestäni neuvontapalvelun tehtävänä on perehtyä asiakkaan kysymyksiin ja ongelmiin, etsimään niihin ratkaisua. Vastauksen tulee olla selkokielellä. Asiakkaalle annettu ”nettietsintätehtävä” ei ole vastaus.

 

Olen muissakin laiteasioissa ollut yhteydessä ko. palveluun, enkä koskaan ole saanut suoraa vastausta ongelmiin, jos kysymykseeni yleensä on reagoitu. Lisäksi olisi kohtuulista, että asiakaspalvelu olisi auki ilmoitettuna ajankohtana.

 Otan tämän asian esille siksi, koska ”pikkulinnut” ovat liverrelleet vastaavanlaisista ongelmista ko. maahantuojan palvelualttiuden puutteista. Lopuksi korostan, että paikalliset ko. laitehuollot ja korjauspalvelut ovat toimineet kokemukseni mukaan moitteettomasti.

 

 

Päivitetty 03.04.2024. Kuvat ovat omia otoksia tai sieppauksia.

Vastaan tarvittaessa vain suomenkielisiin kommentteihin. If necessary, I only respond to comments in Finnish.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Fill out this field
Fill out this field
Syötä kelvollinen sähköpostiosoite.
You need to agree with the terms to proceed

keyboard_arrow_up